батькам

Поради психолога
Анкета перевірки шкільної адаптації у 5 класі
Відповідь «так»-1бал, «ні»-0 балів;
Психофізична адаптація
1.      Відчуваю, що моє здоров’я зараз не змінилося, а можливо стало навіть краще ніж на початку навчального року.
2.      Останнім часом я сплю добре.
3.      У мене хороший апетит.
4.      Відчуваю що у мене багато сил та енергії.
5.      Після уроків я відчуваю, що можу далі активно працювати.
6.      Виконання домашніх завдань не стомлює мене.
7.      Домашні завдання виконую з хорошим настроєм і задоволенням.
8.      Домашні завдання щодня виконую приблизно за 2 години, не більше.                                                                                            
Рівні: високий – 7-8
          середній – 4-6
          низький – 1-3

Психологічна адаптація
9.      В школі та в дома у мене переважає хороший, бадьорий настрій.
10.  У порівняні з початком навчального року мені зараз дуже цікаво на уроках.
11.  Коли я відповідаю на уроках, то хвилююсь дуже мало чи взагалі не хвилююсь.
12.  Коли я відповідаю домашнє завдання, відразу пригадую все, що вчив вдома.
високий – 4бали
   середній – 2-3 бали
низький – 0 балів
                                                                       
Рівень тривожності
13.Зовні я здаюсь спокійною і врівноваженою дитиною, але насправді сильно      переживаю через різні неприємності, що зі мною трапляються
14.Я легко впадаю в смуток і нудьгу.
15.Мене дуже хвилюють різні уявні неприємності.
16.Я не можу постояти за себе, коли зі мною поводяться не чемно, грубо.
0 балів – не тривожні
       1-2 бали – середній рівень
                                                    3-4 бали – тривожні

Соціальна адаптація
17.Мені подобається наш клас. Я можу сказати що в цьому класі я почуваю себе добре.
18.У мене в класі багато друзів.
19.Я знаю, що багато хто з моїх однокласників прийдуть мені на допомогу у складній для мене ситуації.
20.Мої однокласники звертаються до мене зав допомогою і я відчуваю, що я їм потрібний.
21.В класі я із задоволенням беру участь в підготовці і проведені свят
22.Коли я розгублююсь, мої вчителі допомагають мені зосередитись і дати відповідь на запитання.
23.Оцінки, які ставлять мені вчителі, відповідають рівню моїх знань і я вважаю їх справедливими.
24.Батьки підтримують мене і допомагають у всьому, що стосується навчання.

Рівні:    високий – 7-8 балів
             середній – 4-6 балів
            низький – 1-3 бали


Співпраця з батьками
Поради батькам пятикласників


1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.

6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: "Як пройшов твій день у школі?". Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.

10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.

Шановні батьки!
Якщо ваша дитина пропускає заняття по хворобі, то необхідно обов'язково попередити про це вчителя (по телефону) та ПРИНЕСТИ ДОВІДКУ від лікаря.
Якщо вам необхідно залишити дитину вдома, або ви не зверталися до лікаря, або з будь-яких інших причин дитина пропускає заняття, то вам необхідно обов'язково попередити про це вчителя (по телефону) і написати заяву.
Зразок заяви
Заява
Моя донька (мій син), учениця (учень) 5  класу Прізвище, Ім'я дитини, була (був) відсутня (відсутній) на уроках (вказати дату) за сімейними обставинами (або по хворобі, але до лікаря ми не звертались).
       Дата                                            Підпис 




Комментариев нет:

Отправить комментарий